1. Bachelor
  2. Grafisk design og illustrasjon
  1. Thomas Karlsen
  2. Frukt og grønt

Bakgrunn

Med utgangspunkt i hvordan en frukt- og grønnsakshandel jobber med grafisk design, har jeg forsøkt å finne nye måter å arbeide på. I mange av disse butikkene finner vi et designuttrykk som bærer preg av praktisk nødvendighet. Likevel oppstår det sterke og tydelige visuelle identiteter basert på grids, materialer, enkle verktøy og trykkemetoder. Bacheloroppgaven min utforsker denne problemstillingen.


Prosjektbeskrivelse

Hva er hverdagsestetikk? Kan vi lære noe av frukt- og grønnsakshandlere? Hva skjer med en tekst når den fjernes fra sine tradisjonelle formater og plasseres i hverdagslige flater?


Med teksten «Aesthetics of the Everyday» peiler Yuriko Saito seg gjennom et spennende akademisk felt innen estetisk teori. Med Saitos tekst som kjerne i prosjektet mitt, har jeg med designmetodikken til en frukt- og grønnsakshandel utforsket og eksperimentert meg fram til et rammeverk som både speiler tekstens idéer, samt butikkens former og metoder. Utstillingen består av en installasjons- og plakatserie om hverdag og teori.


Sosiale medier

instagram.com/eplekasse

    Kontaktinformasjon

  1. baderingen@gmail.com
  2. thomask.no